fredag 21 augusti 2009

Tablettlivet!


Suck!


Jag hade ju lagt ut en blogg ang hur många tgabletter jag tar. Så råkade jag radera den:O


Nåväl, här är den igen;


Jag äter aldrig under 100 tabletter i veckan (om jag inte är magsjuk förstås). De har en stor plats i mitt liv, tyvärr.
Sönd-ons äter jag 15-16 (beroende på om jag äter järntablett eller ej), tor + lörd äter jag 14-15 (Äter min bromsmedicin Methrotexate varje fredag, och pga det måste jag äta folacin söndag - onsdag, men ej tor, fre och lörd). Fred äter jag 18-19 tabl.
Jag är som en medicinautomat. Klickar du på magen så kanske du får dig en tablett. Vem vet?
Iaf kan du klicka på de ord som är länkade här.
Har tre bromsmediciner, varav en (Mabthera) ges intravenöst två ggr per år, Salazopyrin och så Methrotexate. Dessa är för RA (Reumatrid artrit, ledgångsreumatism).

Varför tar jag mer mediciner då?

Vem ill inte bli helt och totalt frisk? Jo, tack..gärna nu!
I denna listan finns inte alla värktabletter med, och så tar jag extra lugnande vid behob.
Bloggen kom fram ur ett samtal med en vän, som undrade lite över mina mediciner.
Många av dessa mediciner mår jag bättre med, men ska man räkna med alla biverkningar så vet jag inte :S
Vissa dagar vill jag bara dö, för jag orkar inte hur mycket som helst. Vissa dagar är rätt okej ändå, och då tänker jag "okej, jag hänger med lite till". Sen finns dessa gulddagar som gör att jag verkligen orkar kämpa.
Min man, som är mitt altt, är verkligen mitt stöd mitt i allt detta. Det finns ingen som du M. Jag älskar dig och tack för att du vill vara min.
Familjen och alla vänner. Ni är fantastiska. Tack, äskar er!
Och så Gud. Vad vore jag utan dig? Du är allt vad jag behöver.

2 kommentarer:

  1. Underbar blogg. Får fortfarande en stor klump i halsen när jag läser. Du är på många sätt en människa jag ser upp till, din styrka mitt i allt det tuffa inspirerar mig också. Kramar om HÅRT.

    Tack för att du delar med dig. Love you.

    /P

    SvaraRadera
  2. Kul att du la en kommentar på min blogg. Kram och God bless u...Ser du mej NÄSTA GÅNG, KOM FRAM OCH HÄLSA...With Gods love. Båtpastor, Färjan-Ruth

    SvaraRadera