tisdag 11 augusti 2009

Krångelapan



Har allt som oftast varit den som vill vara något, få betyda något. Detta har lett till att jag efterapat trender, samtidigt som jag inte följt trender.


Låter detta knäpp?


Låt mig föklara;


Någon vill skriva en sång. Det vill jag med.

Någon vill skriva en riktig hit. Det vill jag med.


Någon vill måla ett hus. Det vill jag med

Någon målar ett hus. Det gör jag med.


Skillnaden är att jag försöker hitta min egen stil på huset. kanske även målar det randigt.


Försöker piffa till det. Få det snyggt liksom, men vad hjälper det när det inte är min grej?


Vill hitta mål.


Vill förstå vad som är mina kall i livet.


4 kommentarer:

  1. Det är underligt att det som låter enklast ibland kan vara svårast. Men ibland, utan att man tänker på det, så faller saker på plats.

    SvaraRadera
  2. Anders ja, helt sant. Du låter som en klok man.

    SvaraRadera
  3. Fortsätta drömma, ha stora mål, utan dem kan vi lika gärna vara döda.....och att måla randiga är kanske din stora dröm i livet

    SvaraRadera
  4. Du har mycket självinsikt. Jag kan känna igen mig ... Du har mycket självinsikt. Jag kan känna igen mig mycket i detta faktiskt, fast ibland kan jag reagera med att dra mig undan och inte göra som andra, även om jag vill det. kanske för att jag är rädd att misslyckas, göra sämre ifrån mig än de andra. Så jag kan gräma mig. Men också göra precis som du. Fast på mitt sätt.

    P

    SvaraRadera